Tuesday, March 31, 2009



Profil pendidikan

Cerita pasal pendidikan, aku mendapat pendidikan awal/pra sekolah di Tadika Kemas Semabok, Melaka. Kemudiannya aku berhijrah sekejap ke KL mengikut keluarga dan aku sempat memasuki darjah satu di Sekolah Convent Jalan Peel, KL. Pada tahun yang sama aku pulang semula ke melaka dan meneruskan persekolahan di Sekolah Kebangsaan Semabok ( sesi pagi ) dan \Sekolah Agama Rakyat ( sesi petang ), di Melaka sehinggalah darjah 6. Seterusnya aku mendapat pendidikan peringkat menengah di Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Haji Mohd Redza, Seremban. Pendidikan di peringkat pra universiti pula, aku ditempatkan di Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Ampuan Durah, Seremban. Paling best pada tahun 2006, aku berjaya mendapat tawaran di UPM sehinggalah sekarang. Aku ditawarkan dengan bidang yang mengkhusus dalam Bahasa dan Linguistik Melayu peringkat bacelor di bawah Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi.

No comments:

Post a Comment